У 2023-2024 навчальному році методична робота в закладі дошкільної освіти здійснювалася відповідно до напрямів, визначених наказом "Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками у 2023-2024 навчальному році". Основною метою методичної роботи було розвиток професійних здібностей педагогів, підвищення рівня їх педагогічної майстерності та формування умінь ефективного використання інноваційних освітніх практик у освітньому процесі.
Відповідно до річних завдань, робота була спрямована на:
1. Збереження та зміцнення психічного і фізичного здоров’я дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану.
2. Формування соціально-громадянської компетентності дітей шляхом зміцнення національної ідентичності, утвердження позицій громадянина своєї країни та виховання ціннісного ставлення до родини як частини історії, традицій та культури свого народу.
3. Формування культури українського мовлення між учасниками освітнього процесу як основи формування національно-патріотичних почуттів. Діяльність педагогів була спрямована на розвиток розмовного мовлення дітей через використання сучасних технологій, розвиток зв'язного мовлення та підвищення рівня культури українського мовлення дошкільників.
Реалізація поставлених завдань здійснювалася через різні форми методичної роботи, зокрема:
· Проведення засідань тематичних педагогічних рад: «Патріотична педагогіка – формування основ національної свідомості дошкільника» та «Культура українського мовлення як основа формування національно-патріотичних почуттів».
· Тематичне вивчення стану роботи із формування основ національної свідомості дошкільників.
· Вивчення процесу формування культури українського мовлення дітей старшого дошкільного віку.
· Консультації з метою прийняття дієвих рішень та визначення напрямків роботи з певних питань.
· Аналіз кадрового забезпечення показав:
· Стаж роботи: до 3 років – 3 педагога, до 8 років – 2 педагога, до 20 років – 8 педагогів, від 20 років – 14 педагогів.
· Кваліфікаційний рівень педагогів: 11 т.р. – педагогів, кваліфікаційна категорія «спеціаліст» - 4 педагога, кваліфікаційна категорія «спеціаліст II категорії» - 4 педагога, кваліфікаційна категорія «спеціаліст I категорії» - 8 педагогів, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» - 6 педагогів.
· Освітній рівень: 5 осіб – неповна вища, 22 – вища.
· У 2023-2024 н.р., фахову кваліфікаційну курсову підготовку при ХОІППО пройшли троє педагогів: Марина Скомаровська, Наталія Гуменюк, Тетяна Климчук.
· Також, проведено атестацію педагогічних працівників закладу. Педагоги, які атестувалися, провели колективні перегляди, взяли активну участь у методичних заходах закладу, виставках, представили звіти на засіданні педагогічної ради.
Потрібно відмітити вміння узагальнювати власні педагогічні напрацювання та високий рівень підготовки та проведення звітів. Виступи педагогів супроводжувалися мультимедійними презентаціями.
Педагоги стали активними учасниками Всеукраїнського проєкту «Моє дерево перемоги», Всеукраїнського флешмобу «White card», «День Єднання», Всесвітній день української хустки», «День Європи», «Всесвітній День вишиванки», Всеукраїнському конкурсі дитячих малюнків на космічну тематику «Noosphere Space Art Challenge», Всеукраїнському конкурсі, організованому "Перлиною Мистецтва", Всеукраїнському конкурсі «Квітневий розмай», Всеукраїнському творчому конкурсі "Мій Шевченко", отримали призове місце серед найкращих ЗДО України у загальному заліку ЛАЙТ-КОНКУРСУ «Краща декорація(оформлення) актової зали», благодійній акції «Подарунок солдату».
Провели благодійні заходи : вистава «Чому не приходить весна?» ( зібрано 9000 гривень та передано в «Штаб Допомоги ЗСУ»), до Дня Святого Миколая відбувся ярмарок та святкова вистава «Як звірята Святого Миколая зустрічали» на підтримку Збройних сил (зібрані кошти 13100грн), осінній ярмарок «День Гарбуза» (зібрані кошти 16000грн).
Моніторинг якості освіти
Сильні сторони
Ігрова діяльність є найуспішнішою сферою дітей вона знаходиться на високому рівні. Також, фізичний розвиток, соціальний розвиток та предметно-практична діяльність також мають високі показники, серед монінорингу знань дітей і знаходиться на високому рівні.
Слабкі сторони
Сенсорно-пізнавальний розвиток та мовленнєвий розвиток мають найменше дітей з високим рівнем.
Рекомендації
Індивідуальна робота. З дітьми, які мають початковий рівень, варто проводити індивідуальні заняття, спрямовані на покращення ігрової діяльності та сенсорно-пізнавального розвитку.
Моніторинг та корекція
Регулярно проводити моніторинг прогресу дітей і вносити корективи у освітній процес, враховуючи результати обстеження.
Ці заходи сприятимуть загальному підвищенню рівня розвитку дітей у всіх напрямках.
У методичному кабінеті організовувалися як епізодичні, так і постійно діючі виставки. Матеріали методичного кабінету ефективно використовувалися педагогами під час освітнього процесу. Педагоги постійно користувалися періодичними виданнями, дидактичними матеріалами та інтернет-ресурсами, рекомендованими МОН України.
Аналіз освітньої роботи показав необхідність продовження роботи з удосконалення педагогічної майстерності та розвитку мотивації педагогічного колективу щодо модернізації освітньої роботи. Це передбачає використання інноваційних освітніх технологій та реалізацію науково-методичної проблеми забезпечення наступності та взаємодії в педагогічному процесі закладу дошкільної освіти та початкової школи для створення єдиної динамічної та перспективної системи, спрямованої на безкризовий розвиток дітей у новій для них соціальній ситуації – шкільному навчанні.
За результатами аналізу методичної роботи, проведеної у 2023-2024 навчальному році, було визнано, що педагогам надавалась ефективна допомога з удосконалення їх професійної майстерності. Проведені методичні заходи сприяли підвищенню якості освітньої роботи. Зокрема, проводились семінари, тренінги та майстер-класи, які дозволяли педагогам обмінюватися досвідом і впроваджувати новітні методики у свою роботу. Це, в свою чергу, сприяло підвищенню загального рівня освітнього процесу та задоволенню професійних потреб педагогічного колективу.